Monday, 30 December 2013

ආදරය Defined!

ටිකක් රැඩිකල් වැඩකට අත ගහන්නයි යන්නේ. මගේ ආදරය ගැන කියවීම අනිත් අයට වඩා වෙනස් වෙන්න පුලුවන්. එහෙම උනත් මැදිහත් සිතින් කියවලා බලන්න.

ඉතින් මොනවා කරන්නත් ආදරය එහෙමත් නැත්තන් ඔය කවුරුත් කියන "LOVE" කියන වචනේ තෙරුම මොකක්ද කියන එකත් ලියලා දාන්න හිතුනා. ඔය ආදරේ කියලා කියන්නේ තරුණ කොල්ලෝ කෙල්ලෝ අතර ඇතිවෙන එකට විතරක් නෙමේනේ. මම දන්න විදියට ආදරයට අර්ථ දැක්වීම් තුනක් තියෙනවා.

1. දරුවන් කෙරේ දෙමාපියන්ගේ බැදීම. ඒ කිව්වේ දරු සෙනෙහස
2. තවත් පුද්ගලයෙක් කෙරේ ඇතිවන දැඩි බැදීම. ඒ කියන්නේ යාලු මිත්‍රකම
3. විරුද්ධ පාර්ශවයේ කෙනෙකු ( දැන් කාලේ නම් විරුද්ධ පාර්ශවේ වෙන්න ඕනිත් නෑ ඉතින් ) කෙරේ ඇතිවන ලිංගික ආකර්ශනය ( දැන් ඉතින් උඩ පැනගෙන කෑගහන්න එපා ආදරේ කියන්නේ ලිංගිකත්වයට නෙමේ කියලා. ඉවසලා ඉන්න එතනට ඉස්සරහාදී එනවා කතාව. දැනට ඉවසගෙන ඉන්න )

මගේ පුද්ගලික අදහස නම් ඔය අර්ථ දැක්වීම් සේරම 50% වත් වැරදියි කියලායි. කෙටියෙන්ම කියනවානම් ආදරය කියන්නේ කොටින්ම කන්සෙප්ට් එකක් විතරයි කියලායි.මම ඒක මගේ එක එක අර්ථ දැක්වීම අරගෙන විස්තර කරන්නම්.

මුලින්ම කතාකරමු දෙමාපිය ආදරය කියන එක. මේ තියන ආදරය කියන අර්ථ දැක්වීම් ගොඩෙන් වඩාත්ම නිරවද්ය ආදරය දෙමාපිය ආදරයනේ. ඒක මිනිස්සු අතර නෙමේ සත්තු අතරත් තියෙන නිකන් ඩ්ෆෙන්ස් මිකෑනිසම් එකක් වගේ දෙයක් ස්වාභවධර්මයෙන් ලැබුනු. මොකද දෙමාපිය ආදරය කියන එක නැත්තම් වර්ගයාගේ පැවැත්මක් නැතිවෙනවානේ. ඉතින් මෙච්චර ශක්තිමත් දෙමාපිය ආදරේ අඩුපාඩුව මොකක්ද කියල දැන් හිතෙනවානේ. එකට මම පොඩි උදාහරණයක් දෙන්නම්.හිතන්නකෝ ඔයාට රස්සාවක් මුකුත් නැතුව හරිහමන් විදියට ඉගෙනගෙනත් නැතුව ගෙදෙට්ට වෙලා ඉන්නවා කියලා. දැන් හිතන්න ඔයා ලොකු පඩි ලැබෙන හොද රස්සාවක් කරනවා කියලා. දෙමාපිය ආදරේ එකම විදියටද ලැබෙන්නේ? නෑනේද? ඒ කියන්නේ කෙනෙක් සාර්තකනම්, ශක්තිමත් නම්  දෙමාපිය ආදරේ උනත් වැඩි කියලාද? ඒ කියන්නේ දෙමාපිය ආදරේ උනත් සල්ලි නිසා උත්ප්‍රේරණය වෙනවාද?දැන් ඉතින් කෙනෙක් තර්ක කරාවි දෙමාපියෝ තමන්ගේ දරුවා අංග විකල උනත් ආදරේ අඩුවක් නෑ කියලා. සම්පූර්ණ ඇත්ත. මම කියන්නේ ඒ දෙමාපියන්ගේන් දරුවා ඉපදෙන්න කලින් ඇහුවොත් අංග විකල් ලමයෙකුට කැමතිද කියලා "හා" කියවි කියලා මම නම් හිතන්නේ නෑ. එහෙම ආදරය දැනෙන්නේ පරිණාමයත් සමාජතුල වන අදහස් ප්‍රේරණයත් නිසා කියලායි මගේ අදහස. ඔය තමන්ගේ දරුවා කුණුකූඩෙට දාලා යන මිනිස්සු තාම අපි අතරේ ඉන්නේ අන්න එහෙම හරියට පරිණාමයේ අදහස් ප්‍රේරණය නොවුනු අයයි.

ලිපිය ගොඩාක් දිග වැඩි වෙන නිසා මිත්‍රත්වය ගැන මම කතා කරන්නේ නෑ. මොකද අපි හෑමෝටම ඒ ගැන හොද අත්දැකීම් තියෙනවානේ. ඉතින් ඒගැන අපි කාගෙත් අදහස් සමපාත වෙයි කියන එකයි මගේ අදහස.

ඔන්න දැන් තමයි මේ කතාබහ ටිකක් උනුසුම් වෙන්නේ. දැන් කතාකරමු ඔය කොල්ලෝ කෙල්ලෝ අතර ඇතිවන ආදරය. මම කලිනුත් කිව්වානේ තරුණ ආදරය කියන්නේ තනිකර ලිංගිකත්වය මත පදනම් වෙන දෙයක් කියලා. දැන් ඉතින් එහෙම නෑ කියන අයත් ඇතිනේ. මම එයාලගෙන් අහන්නේ මෙච්චරයි. දැන් කෙල්ලෝ කොල්ලෝ යාලුවෙන්නේ මොකටද? අතුරු මිතුරු කරන්න, බට්ටා පනින්න නෙමේනේ නේද? ඒක අපි කවුරුත් දන්න නමුත් එලිපිට කියන්නේ නැති ඇත්ත. 

මේ තරුණ ආදරය කියන්නේ දැන් ලෝකයේ වැඩියෙන්ම විකිනෙන මනුස්ස හැගීම් වලින් එකක්. නත්තල, වෙසක් වගේම හොද මාකටින් ඔපචුනිටි එකක් විදියට වැලන්ටයින්ස් ඩේ කියන මොන බල්ලටවත් වැඩක් නැති දවසක් අපේ රටේ හිටන් ප්‍රසිද්ධ වෙලා (කරලා) තියෙන්නේ ඔය ප්‍රොෆිට් ඔරීන්ටඩ් කොම්පැනි සහ අපේ ඇස් කන් නැති සිහලුන්ය. ඉතින් ආදරය කියන එකේ බේසික් අදහසවත් නොදන්න පොඩි කොල්ලෝ කෙල්ලෝ ආදරේ කරන්න ගන්නවා. ඒක නිකන් අර උසස් පෙල ඉවර උනාම කෙල්ලට කොල්ලෙක් නෑ කියන්නේ මොබයිල් ෆෝන් එකක් නෑ වගේ වෙලා. ඒ කියන්නේ දෑන් සමාජේ ඉන්න අනිවාර්ය සුදුසුකමක් වෙලා.


ඉතින් මෙහෙම ලිංගිකත්වය කියන එක මත පටන් ගන්න ආදරය පහුකාලීනව නිකන් එකගතාවක්බවට පත්වෙනවා. ඕනිම එකගතාවක් හොදට නැගලා යන්න ඕනි පැට්‍රෝල් ජාතිය ඉතින් සල්ලිනේ. ඉතින් සල්ලි තියනකම් ආදරය කියන ඇග්‍රීමන්ට් එකත් හොදට තියෙනවා. සල්ලි නැතිනම් ඉතින් ආදරේ යන්නේ කුස්සියේ හට්ටි වලන් එහෙමත් බිදගෙනයි. සාරංශ මේකයි. ආදරය කියන්නේ බඩගින්න හා සමාන ඒ වගේම මනුස්ස වර්ගයාගේ පැවැත්මට අවැසි එකක්. නමුත් ඒක නිකම්ම නිකන් පිවිතුරු හැගීමක් නම් නෙවෙයි. ගොඩක් ඔය ආදරය පිවිතුරුය කියන උන්දලා කියන්නේ පට්ටපල් බොරු. සල්ලි වටේ ලෝකේ කැරකැවෙන්න කලින් ආදරය පදනම් උනේ ශක්තිය සහ ශාරීරික ආකර්ශනය ("physical attraction") මත. දැන් සල්ලි ප්‍රධාන සාධකය. ඒකේ කිසි වරදක් නෑ. මොකද ඒක තමා අපේ Natural wiring වෙලා තියෙන විදිය. තරුණ ආදරය යනු කාමයේ "Family Friendly " ට්‍රාන්ස්ලේශන් එක කියන එක මගේ මතයයි. හැම දේම සල්ලි වටේ බ්‍රමනය වෙන මේ ධනවාදී ඉකොනොමි එකේ ආදරයත් තවත් එක වචනයක් විතරයි සහෝදරයා